söndag 24 juni 2012

Praktiska ting
































































Idag har jag valt att visa ett par vackra handarbeten från min barndom, jag fortsätter min nostalgitripp litegrann.

Sticketuiet har min mamma gjort och jag fick det fullt med stickor när hon inte längre kunde sticka mer. 

Påsen med det fina broderiet gjorde hon själv i flickskolan och hade som handarbetspåse. Jag använde den som gympapåse många år och nu härbergerar den mina rundstickor, hjälpstickor och annat smått och gott man behöver för en lyckad stickning!
Ha en skön dag!

1 kommentar:

  1. Hej, Karin-Ida!

    Jag har ju missat att svara på din fråga om översättning på engelska stickbegrepp - ledsen för det! Här kommer iaf ett tips. Min bloggkompis Kerstin har gjort en jättebra lista: http://www.keepandshare.com/doc/3570129/engelska-f-rkortningar-pdf-february-18-2012-2-17-pm-92k?da=y

    Annars finns det också bra ordlistor på drops.se

    Hoppas att du har en fin sommar!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera