tisdag 9 oktober 2012

Sticka och skicka




Min första femtimmarskofta, det ska bli fler...
Jag har anslutit mig till Sticka och Skicka satsningen



Det känns roligt att värma barn runt om i världen och att det jag har glädje av att göra kan komma någon som behöver det till nytta! Dessutom så blir jag av med mina restgarnen samtidigt;-)


Det blev en tretimmarsväst i helgen också, det var bara så roligt att sticka de här mönstren och snabbt gick det!


Det är maken som tagit de fina bilderna, så jag postar ett par till! Är ganska nöjd med helgens "skörd".


Det här är mitt bidrag till veckans symöte! se här på Husmorsskolan vad alla andra har hittat på!

4 kommentarer:

  1. Vad fina de blev! Och den ena blir ett slags extra intensiv hälsning från Sverige också, trots att den inte är stickad i Sverige ... väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mucket!
      jamen just det, man blir lite extra patriotisk när man bor utomlands!

      Radera
  2. these are just adorable! i wish i had a little one to knit for.

    SvaraRadera
    Svar
    1. dear lori-ann, thank you,
      they are actually for little babys not so fortunate as we, in africa.
      i am knitting for a swedish initiative that distribute baby cloathing, blankets and such to newborns that come to a medical center with their mothers.
      as i understand there are two purposes to fulfill here, to keep the little babys warm and to get their mothers to visit the doctors with them to see that they are all right. when the mothers know that there is a (gift) for their baby they come to the center:0) I thought it was a good thing so i intend to knit as much as i can until i go to sweden i november to deliver the things to the organisation that started this initiative.
      (sorry this time my post was all swedish...)

      Radera