måndag 22 april 2013

Äntligen vår! // Finally Spring!


Ville bara tala om att här i Wien har ÄNTLIGEN, våren hittat fram! Och rabarberna började genast sitt strävsamma arbete med att växa sig stora och fina, så att jag kan ha dem i min saft och marmelad. Tack rabarberna, jag är så lycklig att ni är här! Både för marmeladens skull, men också för att det visar att våren hade inte glömt bort oss!!

//

Just wanted to tell you, that spring has arrived here in Vienna, FINALLY! my rhubarbs started to peek out right away growing big and strong for my marmalade and syrup! Thank you rhubarbs I am so happy you are here. Both for the marmalade, but also as a proof that spring didn´t forget Vienna this year!!

2 kommentarer:

  1. Ååh, jag ser fram mot att ev. hitta rabarber när jag kommer till mitt svenska hem i början på maj. Hoppas det hunnit bli lite vår där då.

    SvaraRadera
  2. jamen visst är det underbart med rabarber! Blandat med jordgubbar är de himmelska tycker jag, men gubbarna får vi vänta lite på. I alla fall de österrikiska!

    SvaraRadera