tisdag 28 maj 2013

Milos och nyförvärv i Sverige / Milos and purchases from Sweden

Som jag tror ni redan anar, gillar jag verkligen att sticka efter Milomönstret, här hittar ni den första jag stickade.
//
As I think you kind of already know, I love knitting this Milopattern, here you find the first one I made


Den stora, med tillhörande mössa, är till en vän som just fått en liten pojke! Den lilla blev så liten att den passade på A´s Waldorfdocka.
//
The big one with matching hat, is for a friend who just had a little baby boy! The little one turned out to be so small it fits A´s Waldorfdoll.


Jag lärde mig den här Aranflätan, är den inte vacker?
//
I learned to make this Aranbraid, isn´t it beautiful?



Jag måste också berätta om mina inköp i Sverige förra helgen. En garnvinda och en garnnystare. Jag känner mig så proffsig när jag använder dem och gissa om det går snabbt att nysta garn nu!
Jag köpte båda på Ljunqvist Garn på Odenplan i Stockholm. En butik med underbar service, som jag varmt kan rekommendera om någon besöker Stockholm! 
//
I also have to tell you about my purchases in Sweden last weekend, I do not know what the first item iscalled in english, the second is a wool winder, anyhow they make me feel very professional when I use them and both these tools make the wool winding really easy. 
I bought both of them at Ljunqvist Garn at Odenplan in Stockholm, a store with wonderful service, that I would like to recommend anyone visiting Stockholm.


If anyone knows I would be really happy if you would tell me what the above is called in english;)


Här är det första nystanet!
//
This is my first ball of yarn!


Mitt bidrag till Syföreningsmötet idag! Och till Ginny´s Yarn Along Ha en fin handarbetsvecka!
//
My contribution to Syföreningsmötet today! And to Ginny´s Yarn Along Have a nice crafting week!

18 kommentarer:

  1. Vilket fint nystan det blev. Bra med proffsiga redskap!

    SvaraRadera
  2. Västarna är så himla söta!! och flätan är jättefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! De är väldigt lättstickade!
      Flätan också faktiskt, när man får kläm på det.

      Radera
  3. Vilka fina klänningar,sött

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte sticka, men min irländska svärmor stickade en väst till mig i julklapp. Hon förklarade vad alla de aran-olika mönstren hon använt hette, men jag kommer inte ihåg eller kan identifiera dem... Men vackert är det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag låter intressant, att flätorna har olika namn!
      Det tål att googla lite.
      Kanske det är som våra folkdräkter att olika områden eller byar har olika mönster,
      det ska jag kolla upp vid tillfälle!

      Radera
  5. you have a new swift karin-ida! and a ball winder, it's lovely to use and make nice yarn cakes. i have the same, but mine are very old and tired (falling apart and cannot be fixed), maybe it's time for new ones here too :)
    sweet baby knits!

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you Lori for the filling in on the name of the "swift" and "ball winder"!
      yarn cakes???
      the shop is just filled with different (swedish) yarns maybe not spectacular but the personell where so nice to me when I visited last weekend so I just had to do some promotion for them.
      If you go to Sweden someday I know a place that you would love http://www.saterglantan.se/index_en.php
      I am very fond of traditional handicraft, and this is the place for that in Sweden! They have a lovely shop and they also have lots of courses year courses but also in the summer, shorter ones!
      take care!

      Radera
    2. It is called a cake by some knitters because it sits on a flat bottom like a cake (instead of being a ball).

      I love that Milo pattern also. They always knit up faster than I expect them to.

      Radera
    3. Thank you for the enlightment! It's great to extend ones knowledge;0)

      Radera
  6. oh! and i hope to visit that shop someday, i am so looking forward to visiting sweden.

    SvaraRadera
  7. A swift! And I do not own one as of yet, so you are one lucky knitter :) The vest is darling and I love your aran stitches so pretty and they just pop out in stitch definition.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Karen, yes I am very happy about both of them! I do not have to bother family members anymore to hold the yarn for me!!

      Radera
  8. Look at those lovely milos...beautiful! And we call it a swift in Canada :) Enjoy, I need to get one of my own...one day.

    Enjoy your weekend.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Kim, yours was the irst ones I saw and I really love this pattern!
      I am so glad to know the name of a swift in english now!!

      Radera
  9. Har en likadan, och nu vill jag absolut inte vara utan nystmaskin!
    Flätan ser väldigt komplicerad ut! Snyggt på den lilla västen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är den fenomenal!
      Nejdå flätor är lättare att göra än man tror!!

      Radera