måndag 26 januari 2015

Small, swedish bag//Liten, svensk väska

Those of you who check in here, now and then might know, that I love making little bags. As to this day, I think most of my closest friends, have been given one, smaller or larger, at some nice occasion, if you are a friend and do not have one yet, be sure to receive one soon;). Recently, as I was invited to a dear friend here in Vienna I made a really swedish one, with dalahorses AND woven bands, directly imported from Sweden. She was happy, receiving it!
//
De som tittar in här lite då och då, vet att jag har en viss förkärlek, för att sy väskor. Vid det här laget har väl de flesta i min närmaste vänkrets, blivit begåvad med en mindre eller större väska vid något trevligt tillfälle. Om du är en vän och ännu inte fått en väska, kan du vara säker på att få en förr eller senare. Nyligen, när jag var bjuden till en kär österrikisk vän, slog jag till ordentligt och sydde en med dalahästar OCH vävda band, direktimporterade från Sverige. Hon blev glad!



The skies of Vienna says hi!
//
Hälsningar från himlen över Wien!


4 kommentarer:

  1. That bag is gorgeous, and that last photo, wow, stunning!

    SvaraRadera
  2. Åh, dalahästtyget var ju jättefint! Jag har en engelsk kompis som gillar dalahästar, får jag fråga var du hittat det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Irene, jag har köpt tyget i en liten butik i Sälen i Dalarna men på kanten står det:
      "Leksand mini" design: Carola Bengtsson-Malmström ARVIDSSON TEXTIL, kanske man kan googla på det och hitta en återförsäljare!

      Radera