tisdag 25 augusti 2015

Projekt på gång / Ongoing projects

Just nu håller jag på med lite av varje. Jag måste variera min stickning, så att jag inte överanstränger mina händer. Men att sluta sticka, det är uteslutet...
//
I am doing a little bit of this and a little bit of that. I have to vary what I do, so I do not overdo it, as my hands easily start to hurt. But to stop knitting, that is out of the question...




Jag har startat en Leaves of Grass/Pi Shawl mönster av Jared Flood med mitt LOFT garn från Brooklyn Tweed, som jag köpte när jag besökte Lori i Carpenteria, CA i somras. Hon tog med mig till sin lokala garnaffär Loop and Leaf, en väldigt inspirerande garnbutik i Santa Barbara CA.
//
I have started a Leaves of Grass/Pi Shawl by Jared Flood with my LOFT yarn from Brooklyn Tweed, that I purchased as I visited Lori in Carpenteria, CA this summer. She took me to her LYS Loop and Leaf, a very inspiring yarn store in Santa Barbara CA.



Här ser man en ett par blivande sockor i restgarner, stickade från tån uppåt, båda på samma gång, så det ska bli så lika som möjligt. De stickas, med två rundstickor, bättre för mina händer, just nu:)
//
Here you can see a pair of socks in the making, knitted from the toe up, both at the same time, as I want them to be as similar as possible. They are knitted on two cable needles, better for my hands at the moment:)


Och till sist en liten enochenhalvtimmes mössa, som ska användas som ett exempel på något lätt, snabbt och roligt man kan sticka för nybörjarna vid mitt första stickkafe i höst.
//
At last a small enochenhalvtimmes mössa, that I will use as an example for something, fun, easy and fast to knit för the beginners at my first knitting cafe this fall.



8 kommentarer:

  1. You met up with Lori, that is awesome!!! I bet you guys had a great time. The yarn for you leaves of grass is beautiful.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kim it was awesome to meet with Lori, we want kayaking one day it was magical! She is such a sweet, humble person and her husband is a really nice person too, he even took our teenage son for a standup paddeling tour one day, just like that;) I am so much looking forward to my pi shawl!!

      Radera
  2. O, vilka fina projekt! Jag förstår att du inte kan låta bli att sticka...

    Och vilken underbar blogg som du har länkat till (Knappmakerskan).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fidike! Nej det går inte, roligt att du gillade min länk:)

      Radera
  3. i love all the projects and the yarns... so beautiful!

    SvaraRadera
    Svar
    1. thank you! I hope to be able to go on, with my hands...

      Radera
  4. Jag förstår precis det där med att sluta sticka är uteslutet; jag har lite av samma problem och försöker också variera mig.
    ska du ha stickcafé? Så himla roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja , jag kände att jag vill dela med mig av stickglädjen och sticka tillsammans med någon annan på svenska så nu prövar jag tre gånger i höst, här på sv kyrkan i wien, så får vi se om det är någon som hakar på!

      Radera